
KARİYER BÜRO SENDİKASI 1. OLAĞAN GENEL KURULU İÇİN DELEGELERİN BELİRLENMESİ
15/10/2024KARİYER BÜRO SENDİKASI EGE 1 NO’LU ŞUBESİ 1. OLAĞAN GENEL KURUL İLANI
05/12/2025
KARİYER BÜRO SENDİKASI MALİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
I-GENEL ESASLAR
Amaç:
Madde 1- Bu yönetmelik; Kariyer Büro Sendikası’nın mali iş ve işlemlerinin, sendika merkez ve şubelerinde genel kurul kararlarına, yasalara ve tüzüğe uygun olarak yapılmasını, mali konularda üyelere, denetim organlarına ve karar organlarına kolay, açık ve sağlıklı bilgi verilmesini, 4688 sayılı yasa ve tüzüğün mali hükümleri gereği sağlanacak gelirlerin genel kurulca onaylanan bütçe ile uyumunu, gelir ve giderlerle ilgili zorunlu işlemleri belirlemek, demirbaş kayıtlarının yasa ve tüzük hükümlerine uygun tutulmasını sağlamak, muhasebe sisteminin genel kabul görmüş muhasebe usul ve esaslarına uygun olmasını, şube ve temsilciliklerin mali konularda genel merkezle uygulama birliğini sağlamayı amaçlar.
Kapsam:
Madde 2 –Bu yönetmelik Kariyer Büro Sendikası Genel Merkez, Şube ve Temsilciliklerde yürütülen mali iş ve işlemleri kapsar.
Dayanak:
Madde 3-Bu yönetmelik, 4688 sayılı yasaya, Kariyer Büro Sendikası tüzüğüne ve Genel Kurul kararlarına dayanılarak düzenlenmiştir.
Yetki:
Madde 4-Sendikanın gelirlerini toplama ve bunları harcama yetkisi Genel Merkeze aittir. Genel Merkez şube ve temsilciliklere Genel Kurul kararları ile tüzük çerçevesinde harcama yetkisi verebilir.
Tanımlar:
Madde 5– Bu yönetmelikte geçen;
- a) Sendika: Kariyer Büro Sendikası’nı
- b) Genel Merkez: Sendika genel merkezini,
- c) Şube: Sendika şubelerini,
- d) Temsilcilik; Sendika il temsilciliklerini,
- e) Tüzük: Sendika tüzüğünü,
- f) Genel Kurul: Sendika merkez genel kurulunu,
- g) Mali İşler Bürosu; Genel Merkez bünyesinde kurulan ve Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısının gözetiminde sendikanın mali iş ve işlemlerini yürütmekle görevli ve sorumlu birimi,
- h) Avans; Harcamalara karşılık olarak harcama öncesinde gönderilen ya da verilen miktarı, ifade eder.
II- MALİ İŞLER BÜROSUNUN OLUŞUMU
Mali İşler Bürosunun Oluşumu:
Madde 6- Merkez Yönetim Kurulu Kararı ile bu yönetmelikte belirtilen amaçları; etkin, sistemli ve düzenli olarak gerçekleştirmek, verilen görevleri yerine getirmek üzere Mali İşler Bürosu oluşturulur. Mali işler bürosu iş ve işlemlerinde çalıştırılmak üzere Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısının uygun görüşüne dayanılarak sürekli ya da yarı zamanlı çalıştırılmak üzere personel istihdam edilebileceği gibi, muhasebe uzmanı veya mali danışman da istihdam edilebilir ve bu görevleri yürütmek üzere hizmet satın alınması yoluna başvurulabilir. Büroda kısmi veya tam zamanlı olarak çalıştırılacak personel ile hizmet satın alınması yoluyla çalışılacak gerçek ve tüzel kişiler Merkez Yönetim Kurulu kararıyla belirlenir.
Mali İşler Bürosunun Görevleri
Madde 7-Mali İşler Bürosu; Bu yönetmeliğin 1. maddesinde yazılı amaçları gerçekleştirmek üzere Büro’nun görevleri aşağıdaki gibidir.
Sendikanın yıllık gelir ve gider durumunu dikkate alarak yıllık çalışma programları doğrultusunda tahmini yıllık ve dönemsel bütçeyi hazırlamak,
Sendikanın; gelir, gider ve her türden taşınır ve taşınmaz mal varlıkları ile haklarının genel kurul, bütçe, tüzük ve yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre kayıtlarının tutulması için esasları belirlemek, bu esaslar çerçevesinde kayıtları tutmak ve denetlemek,
Merkez Yönetim Kurulu adına Genel Kurula, seçilmiş denetim organlarına, yönetim organına, yasalarca yetkili kılınmış organlara mali iş ve işlemlerle ilgili olarak kayıt ve belgeleri ile birlikte sunulacak raporları hazırlamak, yine tüzük gereği şubeleri bilgilendirmek üzere, aylık gelir-gider cetveli, bilanço ve diğer mali raporları hazırlamak,
Sendika kaynaklarının verimli şekilde kullanılması için gerekli çalışmaları yapmak, kayıtlarının tutulmasını sağlamak ve bunları raporlar halinde gerekli kurullara sunmak,
Bütçe uygulamasını denetlemek, bütçe kesin hesabını çıkarmak, gerekli görülen hallerde yetkili kurulların onayı ile bütçe kalemleri arasında aktarma yapmak,
Üye ödenti kesinti listelerinin işyerlerinden eksiksiz bir biçimde temin edilmesi için gerekli çalışmaları yapmak, saymanlıklar nezdinde üye ödentilerinin zamanında ve eksiksiz tahsilatının yapılması için gerekli denetim mekanizmalarını kurmak, üye ödentilerine ilişkin iş ve işlemler konusunda ilgili saymanlıklarla iletişim kurmak,
Şubelere gönderilen avansların işletme defteri esasına uygun tutulmasını ve şubelerin örneği bu yönetmelikte belirlenen gelir-gider cetvellerinin, harcama döküm çizelgesinin ve her ayın gider belgelerinin asıllarının genel merkeze gönderilmesini sağlamak,
Genel Merkez adına yapılan her türlü harcamayı giderleştirmek,
Parasal işlerin genel onay görmüş muhasebe ilke ve tekniklerine, yasa hükümlerine uygun olarak yürütülmesini, Sendika mali iş ve işlemlerine ilişkin defter ve kayıtların tutulmasını, belgelerin dosyalanmasını ve korunmasını sağlamak.
Mali işler yönetmeliği ile ilgili yönerge, genelgeleri hazırlamak ve yazışmaları yürütmek, görevlerini yerine getirir.
III- BÜTÇENİN HAZIRLANMASI, GELİR VE GİDERLER
A-SENDİKANIN GELİRLERİ
BÜTÇE:
Madde 8- Sendikanın gelir ve giderleri Genel Kurulda belirlenen bütçede gösterilir. Genel Merkez ve şube gelir/giderleri genel bütçe haline getirerek genel kurula sunar. Genel kurullarda kabul edilen tahmini bütçeler yönetim kurullarınca program bütçeye dönüştürülür. Bütçede her hizmet biriminin yeri ve bunlara ayrılan ödenek ayrı ayrı gösterilir. Yönetim kurulları bütçenin değişik bölümleri arasında aktarma yapabilir ve bu durumda örgütü bilgilendirir. Bütçede gösterilmeyen gelirler toplanamaz, gider yapılamaz. Ancak, yetkili genel kurul kararı ile yapılabilir. Ek bütçe yapma yetkisi genel kurul kararı ile olabilir.
Madde 9-Sendikanın Gelir Kaynakları: Sendikanın gelirleri 4688 sayılı yasa gereği aşağıdaki gibidir
- Üye ödentileri
- Bağış ve yardımlar
- Malvarlığı gelirleri, Mal varlığı değerlerinin devir, temlik, kiralama ve satışlarından doğan gelirler, finansal gelirler.
- Sosyal ve kültürel, sanatsal, sportif etkinliklerden elde edilen gelirlerin
- Telif hakları gelirleri
- Tüzük, Genel kurul ve ilgili yasanın izin verdiği diğer unsurlardan elde edilen gelirlerden oluşur.
Üye Ödentileri:
Ödentiler, üyelerin aylık gelirlerinin (damga vergisi matrahından) binde beş (%0,5) oranında işyerindeki mutemet tarafından bordro üzerinden kesilir. Mal Müdürlükleri veya saymanlıklar ödentileri kesintiyi izleyen en geç 5 gün içerisinde Genel Merkez hesabına aktarır. İşyeri temsilcileri, işyerindeki üyelerin kesinti listesinin bir örneğini o işyeri mutemedince Genel Merkeze gönderilmesini sağlar. Bir adedini ise şubesine verir. Şubeler, işyerinden gelen kesinti listesini üye kayıtları ile karşılaştırdıktan sonra icmalini yaparak genel merkeze gönderir. Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı işyerlerinden gelen kesinti listeleri ile şubelerden gelen icmal listelerini kontrol ederek kayıtlara geçirir.
Bağış ve Yardımlar:
Sendika, 4688 sayılı Yasa hükümlerine aykırı olmamak ve sendika amaç ve ilkelerine uygun olmak kaydıyla, üyelerinden, gerçek ve tüzel kişilerden, yurt içindeki ve yurt dışındaki üst kuruluşlarından, yasaların öngördüğü çerçevede bağış alabilir.
Malvarlığı Gelirleri:
Sendikaya ait taşınır ve taşınmazların satımı, kiraya verilmesiyle elde edilen gelirlerdir. Taşınır ve taşınmazların satımı, kiraya verilmesi Genel Kurulun yetkisinde olup bu yetki Merkez Yönetim Kuruluna devredilebilir. Bu işlemlerin düzenlenmesi ve ön hazırlığı için Genel Yönetim Kurulu görevi Mali İşlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısına devredebilir. İşlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı hazırlıkları tamamladıktan sonra Genel Yönetim Kurulu kararıyla uygular. Mal varlığı gelirleri elde edildiği yılın bütçesine gelir olarak kaydedilir. Tahmini bütçenin hazırlanmasında mal varlığı gelirleri dikkate alınır.
Sosyal ve Kültürel Etkinliklerden Elde Edilen Gelirler:
Genel Merkez, Şubeler ve temsilcilikler, sosyal ve kültürel etkinliklerde bulunabilir. Bu tür etkinliklerde örgütsel dayanışma, büyüme ön plana çıkarılır. Bu tür etkinliklerin genel itibariyle gelir getirici faaliyet olarak öngörülmemesine dikkat edilir. Herhangi bir ekonomik getirisi, eylem ve etkinliklerde kullanılmak üzere şubelerde ve temsilciliklerde oluşturulan sosyal etkinlik fonuna aktarılır. Elde edilen sosyal etkinlik gelirleri öncelikle şubenin ve temsilciliklerin ihtiyaçlarının giderilmesi için harcanır.
Telif Hakları
Sendikanın yapmış olduğu veya yaptırmış olduğu araştırma, inceleme vb gibi eserlerden ve ayni olmayan haklardan elde edilen telif hakları ile ilgili gelirlerdir.
Diğer Gelirler
Tüzük, Genel kurul ve ilgili yasanın izin verdiği diğer unsurlardan elde edilen gelirlerdir.
B-SENDİKANIN GİDERLERİ
Madde 10- Sendikanın giderleri;
- Sendika organlarına seçilen yöneticilerle, sendika tarafından geçici veya daimi olarak istihdam edilecek personel ve sendika etkinliklerinde görev alacaklara ödenecek; maaş, huzur hakkı, yol ve yemek giderleri, yolluk, yevmiye ve tazminat giderleri, sosyal güvenlik primleri.
- Genel Merkez, Şube, İl-İlçe temsilciliklerinin ve bürolarının giderleri,
- Sosyal hizmet giderleri,
- Üyesi olduğu yurtiçi ve yurtdışı kuruluşlara ödenen aidat giderleri
- Sosyal ve kültürel etkinlik giderleri,
- Basım ve yayım faaliyetleri giderleri
- Temsil ve ağırlama giderleri,
- Genel Kurul ve seçim giderleri,
- Sendikal eylem giderleri,
- Hukuki yardım giderleri,
- Tanıtım, organizasyon giderleri,
- Yönetim Kurulu üyeleri iletişim giderleri,
- Taşınır mal alım giderleri ile araç kiralama giderleri.
- Sendika araçlarına ait, kasko, trafik sigortası, bakım, yakıt ve benzeri giderler,
- Tüzük ve mevzuata uygun diğer giderlerden oluşur.
Sendika amaçları ve faaliyetleriyle ilgili olanlarla, tüzükte izin verilenler dışında harcama ve bağışta bulunamaz.
Şube ve İl Temsilcilik Avansları
Madde: 11
Üyelerden kesilerek Genel Merkez hesabına yatan üye ödenti gelirlerinin Genel Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenen kısmı avans olarak şubelerin ve il temsilciliklerinin hesabına gönderilir.
Tüm hesaplar yönetim kurulu kararı ile açılan banka hesabı üzerinden olacak, şahsi hesaba para yatırılmayacaktır. Hesaplar Genel Merkez hesabına bağlı ALT HESAP şeklinde Genel Merkezin anlaşmalı olduğu bankalar nezdinde açılacaktır.
Yolluk, İş ve Ücret Avansları:
Yolluk, Genel Merkez, şube ve temsilcilik, yönetim kurulu, denetleme, disiplin, merkezi komisyon üyeleri, sendika çalışanı ya da sendika tarafından görevlendirilenlere ödenir.
Söz konusu avans ilgiliye ödenmesinden itibaren 1 (bir) ay içinde, harcamaya ilişkin kanıtlayıcı belgeler ile avans artığı kalması durumunda sendika banka hesabına yatırılarak kapatılır. Yolluk, iş ve ücret Avans hesaplarını kapatmayan görevlilere önceki işlemi kapatmadan yolluk, iş ve ücret avansı verilmez.
Verilen avansta işin bitiş tarihinin belli olmaması durumunda avansın kapatılma tarihi, işin bitiş tarihi itibariyle bir aydır.
Yolluk ücretlerinin belirlenmesi ve hesaplanması:
Sendikal görevle diğer ilçeler ile (büyükşehirlerde merkez ilçeler hariç) il dışına gönderilen yönetici ya da görevlilere yol, konaklama ücretinin yanı sıra; 6245 sayılı Harcırah Kanunu H cetvelinin 1. Maddesinin B fıkrasının (d) bendine göre belirlenen günlük yevmiye bedelinin il dışı görevler için üç katı, diğer ilçe görevleri için (büyükşehirlerde merkez ilçeler hariç) bir buçuk katı görev yapılan her bir gün için ödenir.
- a) Yolluk avansları; Yönetim kurulları tarafından yapılan görevlendirmelerde merkezde ve şubelerde avans istek formu görevlilerce doldurularak ihtiyaçları kadar avans verilir. Görev dönüşünde; en geç 1 (bir) ay içinde, yolluk bildirim formu doldurularak ve belgeleri de eklenerek hesap kapatılır. Yolluk avans hesaplarını kapatmayan görevlilere önceki işlemi kapatmadan yeni yolluk avansı verilmez
- b) Ücret avansı; Merkez ve şubelerde çalışan personellerin ücretlerinden mahsup edilmek üzere acil ve olağan üstü durumlarda maaş tutarlarının yarısına kadar avans verilebilir. Verilen avansın tamamı ilk ücret ödemelerinde kesilir.
- c) Personel Ücretleri ve Kira ücretlerinden doğan vergi ve sosyal güvenlik primlerinin ödenmesi:
Şubelerin ve temsilciliklerin yönetim bürosu olarak kiraladığı yerlerin ve gider pusulasıyla yaptırılan işlerin stopaj ödemeleri Genel Merkez tarafından gerçekleştirilir.
Şubeler ve temsilcilikler Genel Merkezin Oluru ile yarım veya tam gün süre ile personel çalıştırabilirler. Sürekli çalıştırılan personel ile yazılı hizmet akdi yapılır.
d)Temsil ve Ağırlama: Bütçe olanakları dikkate alınarak yurtiçinden ve yurtdışından genel merkez ve şubeleri ziyarete gelen konuklara, onlarla birlikte bulunması zorunlu olan sendika yöneticilerine, konukların rehber ve çevirmenlerine, yönetim kurullarının kararı ile verilen yemek, konaklama vb. giderler ile sendikayı temsilen gidilen toplantılara ya da ziyaret edilen kişi ve kuruluşlara, anma ve kutlama programlarına gönderilen çiçek, anmalık, hediye, armağan vb. giderler için yapılan harcamalardır. Bu kalemdeki harcamalar yapılırken Genel Merkez, Şube ya da Temsilciliklerin bütçe olanaklarına dikkat edilir.
- f) Merkez Yönetim Kurulu Üyelerine ilişkin Maaş, Ücret ve Diğer Sosyal Haklar:
Madde12-Genel Merkez Yönetim Kurulu üyelerinin maaş ve diğer özlük hakları ile Sendika Genel Kurul toplantısına katılan delegelerin ve sendika zorunlu organlarında görev alan üyelerin yol masrafları ilgili mevzuatında ve Genel Kurul ve Genel Kurulun verdiği yetkiye dayalı olarak alınan Yönetim Kurulu kararları doğrultusunda ödenir. Aylıksız izne ayrılan yöneticiler ile sendika çalışanlarının sosyal güvenlik primleri, tahakkuk eden gelir vergileri, kıdem ve ihbar tazminatları ilgili mevzuatında belirtilen usul ve esaslara göre ödenir.
Personel İstihdamı
Madde13-
Sendikanın genel merkezi bünyesinde ve şubelerinde sendikanın faaliyet alanı ve çalışmalarıyla ilgili görevleri yürütmek ya da genel merkez ve şubelerde kurulacak büroların iş ve işlemlerini yürütmek amacıyla tam ve kısmi zamanlı çalıştırılmak üzere personel istihdam edilebilir. Şube ve temsilcilikler genel merkezin onayı ile yarım veya tam gün süre ile personel çalıştırabilirler. İstihdam edilecek personele ödenecek maaş ve diğer özlük hakları Genel Merkez Yönetim Kurulu kararıyla belirlenir. İstihdam edilecek personel sayısında sendika gelirleri ve bütçe olanakları göz önünde bulundurulur.
C-ÖDEMELER, HARCAMA VE ÖDEME YETKİSİ
Ödeme Yetkisi;
Madde 14-
Sendikanın ödemeleri, tüzük hükümleri ve bütçe çerçevesinde, sendikanın genel amacına uygun olarak standardı belirlenmiş belgelerle Genel Merkezde, Genel Başkan ya da Genel Başkan Vekili ile Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısının , Şubelerde ise şube başkanı, ya da mali işlemlerden sorumlu şube başkan yardımcısının birlikte imzalarıyla gerçekleşir. Sendikanın ihtiyaç duyduğu taşınır mallar ile hizmet satın alınması yoluyla görülecek işlere ilişkin olarak yapılacak harcamalara ve harcamaların miktarına bu yönetmeliğin 16 ncı maddesinde belirlenen limitler çerçevesinde Genel Yönetim Kurulu tarafından karar verilir. Ancak, şubeler tarafından motorlu taşıt satın alımlarına Merkez Yönetim Kurulu yetkilidir.
Genel Merkez Tarafından Yapılacak Ödemeler:
Madde 15- Aşağıda belirtilen gider ve harcamalara ilişkin ödemeler Sendika Genel Merkezi tarafından gerçekleştirilir.
- Genel Merkez Yönetimi, Denetleme, Disiplin, Merkezi Komisyon Üyeleri, Genel Merkez çalışanları ve Genel Merkez tarafından görevlendirilenlerin huzur hakları ,il dışı görev yollukları, yol ücretleri, yemek ve barınma giderleri ile görevli oldukları süredeki özlük hak kayıpları,
- Genel Merkez Genel Kurul giderleri, delegelerin yol ücretleri, yemek ve barınma giderleri,
- Merkezi eğitim çalışmasına çağrılı ve görevli olan katılımcıların yol, yemek ve konaklama ücretleri,
- Yönetici toplantılarının yemek ve konaklama ücretleri,
- Temsil ağırlama giderleri,
- Genel Merkez yayın organlarının basım, yayım ve dağıtım masrafları,
- Genel Merkez tarafından düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin giderleri,
ı. Genel Merkeze ait motorlu taşıtların yakıt, trafik sigortası, kasko, bakım-onarım giderleri,
- Genel Merkeze ait taşınır ve taşınmazların kira, yakıt, aidat, sigorta, stopaj ve sair giderleri,
Tüzük ve Genel Kurulun yetki verdiği diğer giderler Genel merkez tarafından ödenir.
IV-MAL HİZMET SATIN ALIMI USULÜ VE DEMİRBAŞ İŞLEMLERİ
Mal ve Hizmet Satın Alma Usulü:
Madde: 16- Genel kurul ve tüzük hükümleri gereği sendikaya alınacak mal ve hizmet alımlarının tutarı 500.000,00TL (Beşyüzbin Türk lirası) üzerinde olan her türden mal ve hizmet alımı Merkez Yönetim Kurulu Kararı ile Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısının başkanlığında oluşturulacak komisyonca gerçekleştirilir. Mal ve hizmet alımına ilişkin şartname hazırlanarak mal ve hizmetin alınacak olduğu kurum/kuruluş firma ve kişilere gönderir. Teklif vereceklerde alınacak mal ve hizmetin özelliğine göre yeterlilik şartları aranır. Şartnameye göre yeterlilik durumları komisyonca değerlendirilir. Yeterlilik alanların teklifleri komisyonca kabul edilir
Teklifler kapalı zarf usulüne göre elden veya mail yoluyla alınır. Mal ve hizmet alımı için en az üç (3) teklifin alınması esastır. Genel Merkez tarafından yapılacak 10.000.000,00 TL (Onmilyon Türk Lirası) üzerindeki mal ve hizmet alımlarında, ilgili komisyonca değerlendirilen teklifler üzerinde arttırma, eksiltme, pazarlık gibi yöntemlerden uygun olan usul komisyonca belirlenerek mal ve hizmet alımı gerçekleştirilir. Mal ve hizmet alımında sözleşmeler yapılarak kurum ve kuruluşlardan belirli sürelerle hizmet alınır. (Mal ve hizmet alımına ilişkin ayrıntılar düzenlenen şartnamede yer alır.
Genel merkezde bedeli 500.000,00 TL (Beşyüzbin Türk Lirası) ile 10.000.000,00 TL (Onmilyon Türk lirası) arasında olan mal ve hizmetlerin alımında, piyasa araştırması yapılarak en az 3 teklif alınır. Bu tür alımlarda Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı, piyasa araştırmasını yapar. Satın Alma Komisyonu tarafından alınan teklifler incelendikten sonra belirlenen uygun sonuç piyasa araştırması sonuç tutanağıyla Genel başkanın onayına sunulur. Onay verilirse mal ve hizmet alımı gerçekleştirilir.
Genel merkezde 500.000,00 TL’ye (Beşyüzbin Türk lirası), kadar olan mal ve hizmet alımlarında sendikanın çıkarları ve bütçe olanakları gözetilerek Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ile satın alma komisyonu üyelerinin bilgisi ile doğrudan alım serbest olarak yapılır.
Mal ve hizmet satın almada limitler her yıl Ocak ayında Merkez yönetim kurulu kararı ile belirlenerek bildirilir.
V- DEMİRBAŞLAR:
Madde: 17-Demirbaş Alımı ve Kayıtlarının Tutulması
- a) Genel Merkez Demirbaşları:
Genel Merkeze satın alınan veya bağış yolu ile sağlanan demirbaşlar Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısına teslim edilir. Burada kayıtlara alınıp, demirbaş eşya defterine kayıt edilir. Numaralandıktan sonra ilgili servisin hizmetine girmek üzere yine ilgili servis veya birim yetkilisine zimmet karşılığı tutanakla teslim edilir. Kullanılacak demirbaşlar ilgili servis veya birimde görülecek bir yere numaraları ve cinsleri yazılmak suretiyle demirbaş listesi olarak asılır. Kullanılmayacak durama gelen demirbaşlar Merkez yönetim kurulu kararı ile kayıtlardan düşülerek terkin edilir. Demirbaşın kayıttan düşülme nedeni ve Yönetim Kurulu kararı defterdeki açıklama sütununa yazılır. Yine gereksinim fazlası demirbaşlar ya da işe yaramaz demirbaşların satımı ancak Merkez Yönetim Kurulu Kararı ile mümkündür.
- b) Şube Demirbaşları:
Şubelere ve temsilciliklere alınan demirbaşlar, şube demirbaş defterine kayıt edildikten sonra yetkili kurulca onaylı bir listesi genel merkeze gönderilir. Şubelerden ve temsilciliklerden gelen demirbaş listeleri genel merkez demirbaş defterine işlenir. Şubeler yıl sonunda demirbaş envanteri yaparak envanterin bir suretini genel merkeze gönderir. Şube demirbaşların kayıttan düşülmesi veya satılması şube yönetim kurulu kararı ile gerçekleşir. Bu durum, genel merkeze yönetim kurulu kararı ve gerekçesi ile bildirilir. Diğer uygulamalar genel merkez demirbaşları için uygulanan usul ve esaslara tabidir.
Demirbaş Kaydı:
Madde: 18-
Sendika demirbaşları, yerleşmiş usullere göre, Devlet Ayniyat Talimatnamesi de dikkate alınarak, demirbaş defterine yazılır. Defterdeki ilgili sütuna demirbaşların fiyatı mutlaka yazılır. Demirbaş hediye gelmişse, değeri öğrenilir ya da bilirkişiden de yararlanarak bir komisyonca saptanan değer demirbaş defterine yazılır. Demirbaşlar numaralanarak kullanıma sunulur. Hatıra olarak verilen eşyalar da kayda geçilir ve sendikada uygun yerlerde sergilenir. Bu tür eşyanın üzerine hediye eden kişi ya da kuruluşun adı ve verildiği tarih yazılır. Kitaplık için ayrı demirbaş defteri tutulur. Demirbaşlar gider olarak işlem görmez. Kayıttan düşme, gereksinme fazlası ya da işe yaramaz demirbaşların satılması Yönetim Kurulu Kararı ile gerçekleştirilir. Bu satışlardan elde edilen para gelire yazılır.
Demirbaşın Kayıttan Düşürülmesi:
Madde 19-
Demirbaşlar eskime, yıpranma, kaybolma ve başka yere aktarılma nedeniyle kayıttan düşürülür. Şubeler, kayıttan düşme sonucunu yazı ile Genel Merkeze bildirirler.
Fazla demirbaşlar, Merkez Yönetim Kurulunun onayı ile genel merkeze ya da başka şubelere aktarılabilir.
VI- MUHASEBE USULÜ, TUTULACAK DEFTERLER VE KULLANILACAK DİĞER BELGELER
Muhasebe Usulü:
Madde 20- Sendikanın muhasebe usulü, Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca çıkarılan muhasebe sistemi uygulama genel tebliğinde belirtilen tek düzen hesap planına uygun bilanço esasıdır.
Şubeler, işletme defteri esasına göre muhasebe kayıtlarını tutacaktır.
Şubeler, gelir-gider cetvelini her ay için üç nüsha olarak tanzim ederek iki nüshasını takip eden ayın en geç 20’sine kadar harcama belgeleri ile birlikte genel merkeze göndereceklerdir. Şubelerin giderleri, gelir/gider cetvelindeki gider kalemleri ve harcama belgelerine dayalı olarak şube gider hesabına borç kaydedilerek ilgili şubenin avansından düşülecektir. Şube harcama belgelerinin kontrolü Mali İşlemlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısınca yapılacaktır.
Tutulacak Defterler ve dosyalar:
Madde 21- Genel Merkez Mali İşler bürosunca tutulacak/takip edilecek defterler şunlardır
- a) Üye kayıt defteri,
- b) Karar defteri
- c) Envanter defteri,
- d) Demirbaş defteri,
- e) Yevmiye defteri,
- g) Defter-i kebir,
- h) Gelen-giden evrak defteri,
- h) Gerekli görülen diğer yardımcı defterler
Şube/Temsilcilik, demirbaş defteri, gelen-giden evrak kayıt defteri ile gelir-gider defteri tutar
Şubelerde ve temsilciliklerde tutulacak defterler,
- a) Karar defteri,
- b) İşletme defteri
- c) Gelen-giden evrak kayıt defteri,
- d) Demirbaş defterleri,
VII. ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Madde 22- Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Sendikanın tüzük, yönetmelik ve benzeri belgeleriyle birlikte genel hukuk kuralları geçerlidir.
VIII. YÜRÜRLÜK HÜKÜMLERİ
Madde 23- Bu yönetmelik Merkez Yönetim Kurulunun 09/04/2025 tarihli ve 2025/45 sayılı kararıyla yürürlüğe girmiştir.
Madde 24-Bu yönetmelik KARİYER BÜRO SENDİKASI Genel Merkez Yönetim Kurulu Tarafından yürütülür.


